Regisztráció
Belépés

Makaó

Szabályok
Pontlista
játék: 7059500 | megnyert: 1775338 | 25%

A játék célja, hogy elsőnek szabaduljunk meg a lapjainktól.

Kezdésként minden játékos 5-5 lapot kap, egy lapot középre helyezünk felfordítva, az lesz a kezdő kártya. Ha a kezdőlap különleges kártya, másikra cseréljük. A megmaradt kártyákból lesz a talon.

A legfölső lapra kell színben vagy számban megegyező lapot tenni. Például IX-re tehetünk bármilyen pirosat vagy bármilyen IX-est. Ha nem tudunk tenni, akkor a talonból kell húznunk egy lapot.

A játékban van 4 különleges kártya is

– Alsóval számot kérhetünk
– Felsővel színt
– Ász után a következő játékos kimarad
– Hetes után a következőnek kettőt kell húznia

A különleges kártyák mindegyike kontrázható, ha a következő játékosnál is van egy ilyen lap. Ilyenkor lehet új színt vagy számot kérni, ász esetén a következő játékos fog kimaradni (ha nincs ásza), illetve hetesnél már 4 lapot kell fölhúznia (ha ő is hetest rak, akkor a következőnek hatot, stb.)

Az utolsó előtti lap eldobása előtt „MAKAÓ”-t kell mondani!

Ha valaki elfelejti, négy lapot kell felhúznia.
Amikor valaki letette az utolsó lapját is, egy hetessel még vissza lehet hívni. A játék akkor ér véget, ha ez senkinek sem sikerül.

Makaó indítás!

Zsírozás

Szabályok
Pontlista
játék: 28308266 | megnyert: 13526133 | 48%

A játék célja a zsírok, vagyis a tízesek és az ászok megszerzése.

Kezdésként minden játékos 4-4 lapot kap, a megmaradt kártyákból lesz a talon, ahonnan minden kör után annyi lapot húznak a játékosok, hogy ismét 4 lapjuk legyen.

A színeknek nincs jelentősége a játékban!

A kezdő játékos bármelyik lapját leteheti az asztalra, a többi játékosnak ezt kell ütnie. Ütni ugyan olyan rangú kártyával lehet, vagy hetessel, amivel bármilyen rangú lap üthető. Ha valaki nem tud, vagy nem akar ütni, akkor tetszés szerinti lapot tehet. Aki utoljára ütött az viszi a lapokat és az kezdi a következő kört. Ahány 'zsír' (tízes vagy ász) volt az elvitt lapok között, annyi pontot szerzett a játékos. A játék végén az nyer, akinek a legtöbb pontja van.

2 játékos

Mindig van nyertes, döntetlen állásnál (40 - 40 pont) az nyer, aki utoljára ütött.

3 játékos

Két VIII-t kiveszünk a pakliból, hogy mindenkinek azonos mennyiségű lap jusson. Az utolsó ütő játékos nem kap plusz pontot, így lehet döntetlen is a játék eredménye.

Zsírozás indítás!